Isnin, 26 Januari 2015

AKTIVITI GOTONG ROYONG



Assalamualaikum semua...
Pada 24/01/2015 (Sabtu) sekolah eka telah mengadakan aktiviti gotong royong untuk membesihkan,mengemas dam menghias kelas masing-masing. Jadi pada hari tersebut eka dan rakan sekelas juga tidak melepaskan peluang untuk turut sama datang untuk menegmas kemas kami. Secara jujurnya selama 2 minggu duduk belajar di kelas baru kami agak kurang selesa. Ini kerana keadaan kelas tersebut masih berhabuk dan eka serta rakan-rakan yang lain juga sering mengalai selesema, hidung gatal dan sering bersin. Jadi aktiviti yang diadakan oleh pihak sekolah ini digunakan sebaik mungkin bagi memastikan segala permasalah tersebut tidak berlaku lagi.


KEADAAN KELAS SEBELUM DIKEMASKAN

Aktiviti gotong royong kelas eka bermula pada pukul 9 pagi lewat 1 jam dari masa yang ditetapkan iaitu pada jam 8. Walaubagaimana pun, kami semua terus memulakan kerja mengemas dengan membersihkan kipas dan tingkap. Seterusnya kami mengambil keputusan untuk membasuh kelas dan terpaksa mengangkat kerusi, meja dan almari ke luar kelas.tugasan ini telah diambil alih oleh pelajar lelaki dan sementara itu pelajar perempuan pula tolong angkat air bagi kegunaan mereka untuk membasuh kelas tersebut.
 JOM KITA CUCI

Guru kelas kami iaitu Pn Aidah  telah membekalkan kami makanan untuk mengalas perut, sementara kami semua sedang menjamu selera ckg aidah tidak melepaskan peluang untuk turut membantu kami membersihkan kelas . setelah selesai mop lantai dan lantai tersebut telah kering kami bersam-sama bekerjasama masukkan kembali kerusi,meja dan almari dan susunkan nya dalam keadaan yang lebih teratur. Lebih kurang pada jam 12 tgh semula kerja selesai dijalankan Cuma kelas kami masih belum sempat dihias, mungkin kami akan mengambil waktu lain untuk sesi menghias kelas pulak pada masa akan datang.
Walaubagaimana pun, eka nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlipat pada hari itu, semua menjalankan tugas dengan sebaiknya walaupun ada yang terpaksa dipaksa untuk melakukan kerja ...(hihi paham-paham saja lah). Tidak dilupakan juga kepada Ckg aidah yang turut serta turun padang membantu kami.  Jadi untuk aktiviti gotong royong kali ini adalah merupakan aktiviti pertama eka bersama rakan sekelas ... jadi ayuhlah kita lebih bersemangat untuk meneruskan perjuangan kita dalam #stpm2015 #kamiakantetapbersatu  #6za’ba
CKG AIDA TURUT SERTA MEMBANTU
 
Kata Hikmah: sesuatu perkara akan menjadi susah apabila kita bersikap “selfish” tetapi ianya akan menjadi mudah apabila kita bersikap “together” . bersatu teguh, bercerai roboh.



Tiada ulasan: